In 1989 besloot hij om zijn eigen bedrijf op te richten, CERSA, dat als doel had deze situatie te verbeteren en onderdelen in composietmaterialen te ontwikkelen om de stalen onderdelen te vervangen.

 

Van het concept…

 

Elk intern transportsysteem moet beantwoorden aan specifieke eigenschappen zoals snelheid, last, geluid, smering, ruimtegebruik, omgeving enz.

In samenwerking met automobielconstructeurs zoals PEUGEOT en CITROËN en door het gebruik van composietmaterialen ontwikkelde en werkte CERSA verbeteringen en vernieuwingen uit voor transportsystemen in de lucht en op de grond.

De toepassing van composietmaterialen in de verwerkingssystemen is vooral gericht op: 

EEN BEPERKING VAN

het lawaai

de smering

het gewicht

de slijtage van de rails

de onderhoudskosten

de investeringskosten 

 

… tot de uitvoering

 

Nadat de problemen die de gebruikers van de transportsystemen ervaren geanalyseerd zijn, stelt CERSA als perfecte teamspeler aangepaste oplossingen voor die eenvoudig uitvoerbaar zijn.

Alle statische en dynamische onderdelen van een transportsysteem maken deel uit van het productengamma en kunnen vooraf gemonteerd worden geleverd (bijvoorbeeld emailleerwerk kettingbeugels) zodat de montage ter plaatse eenvoudiger wordt.

De producten die door CERSA werden ontwikkeld, maken deel uit van de uitrusting van heel wat automobielconstructeurs (PEUGEOT, CITROËN, VW, RENAULT, NISSAN, VOLVO, MERCEDES, BMW, JAGUAR…) en bedrijven in de agroalimentaire sector, textiel, landbouwmateriaal… die gebruik maken van verwerkingsmateriaal in de lucht en op de grond.